UEC Tortosa – Espeleo i Barrancs

Espeleologia a la Serra de Cardó

30 enero 2018 per Vicent

Avenc de Camí de Xàquera, -177,2m

El dia 20 de Gener, vam quedar uns quants membres de la UEC per fer l’avenc del Camí de Xàquera.

A les 8:30h vam quedar per esmorzar i a les 9:30h vam emprendre camí amb els cotxes fins dalt de Cabrafeixet, allí vam deixar els cotxes i vam agafar la sendera que són uns 45 minuts caminant.

A l’arribar vam fer dos grups; el primer: Sarai, Gina, A.Albesa i Maso van entrar primer per instal.lar la via i reduïr el risc de perillositat de caiguda de pedres, ja que les primeres repises tenen pedres soltes. El segon grup format per: Jessi, Maria, Isma, Moisès i Didac ens vam esperar un hora per entrar a una cova uns metres mes avall, perquè feia vent.

Als -80 metres ens vam trobar els dos equips, vam fer un mosset i vam continuar junts per la zona de gateres, xino xano vam anar fent fins arribar al pou de Camelot, el qual la seva verticalitat ens va portar fins al fons de l’avenc, on hi ha una colada molt gran i bonica.

Al retorn vam passar per la Sala del Llac, on hi ha un petit gurb d’aigua amb estalactites calcificades, colades i banderes extraordinàries.

La sortida per la boca és la traca final, perquè vas cansat i no tens ni mans ni peus, sort que anavem un bon equip i ens vam ajudar.

Al retorn feia un vent espectacular, anavem caminant i sen`s enduia d’una banda a l’altra.

La cavitat és dura, tècnica i atlètica, però es pot fer tranquil.lament en la gent adequada, ganes i il·lusió. Dins la cavitat vam estar 8 hores.

Per a l’instal.lació es necessita 2 x 100 metres de corda, 2 x 30m, xapes, mosquetons i bastantes cintes perquè hi ha molts naturals, en properes sortides es reequiparà i es deixarà en fixe per més comoditat.

Per acabar vam fer la cerveseta de rigor i cap a casa.