UEC Tortosa – Espeleo i Barrancs

Secció Barrancs i Espeleologia de la Uec de Tortosa

GORGS TORTOSA 2013

28 octubre 2013 per uecbarrancs

Aquest cap de setmana com ja sabreu hem organitzat la X Trobada internacional de Barranqueros GORGS 2013.
Cal dir que hem quedat molt satisfets ja que la gent ens ha felicitat molt i als foros els comentaris son bons, d’aquí volem demanar perdó per les errades que segur que vam cometre i agrair totes les mostres de suport per a nosaltres és molt important.
Tot començà el divendres (encara que nosaltres ja portàvem una setmana a tope), en principi ens pensàvem que el divendres seria tranqui…. TRANQUIL, de 270 inscrits se’ns van presentar 190.
La gent va anar agafant situació, el bar, la zona d’acampada, la zona furgo, hotels… a les 20:30 amb uns puntualitat britànica vam fer l’acte d’inauguració de GORGS, amb la presencia de l’Alcalde de Tortosa, representants de la FEEC, el President de la UEC i Oscar Barquero director de GORGS 2013.
Desprès de l’acte d’inauguració, vam fer un petit mos amb productes de la terra Tortosina, o sigui una baldanada. I es va fer una taula rodona sobre equipament de barrancs a càrrec de Juanlu Haro, mentre a les sales de projeccions es passàvem films de barrancs i els expositors muntaven els seus estants.
Les inscripcions van anar bastant fluides, sense cap incidència gràcies a que tot el sistema informàtic va funcionar be, i que els barranqueros som gent cívica i amable.
Desprès de moltes converses de barrancs i alguna que altra cerveseta es va acabar el divendres sense mes……
Dissabte a les 07:30 del mati ja hi havia molta animació pel Palau Firal de Remolins, la gent pregunta’n com arribar als barrancs que volien fer, els que estàven apuntats a mòduls de formació perseguint als seu monitors, tot en un gran ambient de camaraderia barranquero envejable.
El desenvolupament de la jornada barranquera, va transcórrer be gràcies una vegada mes al seny i respecte dels barranqueros per les persones i per l’entorn, l’única pega es que faltava aigua i molta, i un petit accident (una sortida de muscle), que va acabar feliçment.
I ja tornàvem a ser tots al Pavelló Firal de Remolins a les 17:30 van començar les ponències del Congrés, la d’Auto socors, la de la historia dels barrancs al Port, la de la confecció de la guia de barrancs del Port, la de barrancs a Madeira i la de Material de barrancs, totes molt interessants i amb un bona afluència de públic (malgrat el Barça- Madrid que ens va fer la competència) i a les dos sales que estaven habilitades anàvem passant pel·lícules de barrancs, aquí, a Brasil, al Nepal, al Perú, a Reunion, Madeira, etc.
Fins que arribem a les 22:00 i comença el sopar de germanor i, deu ni do, uns 400 barranqueros.
Desprès del sopar es van fer dos homenatges merescuts un al company JOAN SABATÉ, que va tenir un accident quan davallada la gran cascada de Gavarnie i que sempre està amb nosaltres quan fem alguna activitat.
I l’altre al company Joan Tiron, segurament un dels més bons coneixedors del massís del Port i dels seus barrancs, així com un gran aperturista de barrancs i una persona de molta generositat, això sí, de poques paraules.
Desprès els parlaments de colenda que els van fer, Oscar Barquero, com a director de GORGS 2013, Joan Carles Balaguer, president de la U.E.C, Jordi Merino President de la FEEC, i Ferran Bel Alcalde de Tortosa (volem agrair també la presencia de Cinta Espuny representant d’Esports de la Generalitat de Catalunya, i Pere Panisello representant de la Diputació a les Terres de l’Ebre i Regidor d’esports a l’Ajuntament de Tortosa)
Desprès el sorteig de regals i festa Dj fins a altes hores de la nit……
El diumenge tornem a ser-hi, encara que aquesta vegada amb menys gent i amb cares de cansament del cap de setmana amb tanta activitat passava factura….
Es van fer el mòduls de formació i la gent va anar a fer barrancs al Port, amb el fantàstic mapa guia que es va editar per a l’ocasió.
I així fins les 21:00 que van arribar els últims campistes i furgoneteros, es van dutxar i fins l’any que ve.
En resum una gran FESTA BARRANQUERA.
Gracies a tots per venir esperem que us vareu trobar a gust, i sobretot gràcies a tots el voluntaris de la UEC pel vostre treball, sense els uns i els altres tot això no hagués estat possible.