UEC Tortosa – Espeleo i Barrancs

Secció Barrancs i Espeleologia de la Uec de Tortosa

1er cap de setmana 2on Curs d’iniciació

9 febrero 2015 per uecbarrancs

Aquest cap de setmana passat (7-8 de febrer) un bon grupet de socis em realitzar la primera part del 2n. Curs d’Iniciació a l’Espeologia, el únic oficial de le Terres de l’Ebre. El primer dia vàrem quedar a les 09.00 al local i durant tot el matí els nostres estimats  monitors ens van estar donant unes interessantíssimes classes de teòrica, tretes bàsicament del recient editat manual de l’Escola de la FCE.  Després de dinar al xino…ves a saber que era alló… agafem els cotxes i directes a la Cova del Garrofer a fer les primeres pràctiques: bàsicament gateres i també baixar/pujar per un electron, tot plegat molt divertit. D’aquesta cova senyalem el pas del electron, el Triangle (un pas molt estret) i el Submarino (encara més estret). Aquest darrer no tots el vàrem passar per les dimensions…jeje. La part viva de la cova molt interessant per les formacions.

El diumenge vàrem quedar al’Oficina del Parc a Roquetes i després d’un cafetó al Raval de Crist de cap a fer pràctiques en exterior de material específic al Barranc del Salt del Colom. Allí els nostres monis ens habíen montat una ginkana de pujades, baixades, passamans i fins i tot una tirolina. El barranc preciós !!!  A destacar la profesionalitat dels monitors i la seva paciència., que en cap moment hi habia ningú desassistit i es van fer les maniobres necessàries fins aconseguir dominar l’ús del material de progressió vertical tant en pujada com en baixada. Després anem a dinar de bocates a Tivenys i al acabar cap al Avenc del Bosc on vàrem posar en pràctica el que habíem après al matí. Una baixada de 2 fragments, un de 7-8 m. i el segon de uns 12-14 m. que accedia a una sala gran. Després de la sala unes gateres per seguir practicant. Vàrem sortir de fosc del avenc i ens vam acomiadar fins el finde següent per realitzar la segona part del curs.Agraïr als monitors la seva paciència i profesionalitat i als companys les estones tan agradables de que vàrem disfrutar durant els 2 dies.
Fins la setmana que ve !!!