UEC Tortosa – Espeleo i Barrancs

Secció Barrancs i Espeleologia de la Uec de Tortosa

Barranquisme a Mallorca.

25 mayo 2011 per uecbarrancs

El cap de setmana passat vam anar a Mallorca a realitzar dos barrancs emblemàtics de l’illa; Gorg Blau-Sa Fosca i Mortitx.

Sortim el divendres la nit des de Reus fins a Palma. Una vegada allí recollim els vehicles i anem fins a l’hotel a l’ urbanització de Sant Agustí, on ens sorprenem al veure que és girilandia. Anem a sopar unes pizzes i a dormir.

El dissabte després d’un bon esmorzar, marxem els 11 barranquistes fins a Inca on s’afegeixen Pere. Pugem fins a Escorca on comencem el descens del Gorg Bau, primer per una zona en blocs i després comença a encaixar-se, trobem ja les primeres badines amb aigua i sucessivament anem fent salts, ràpels, nedades.. Finalment arribem a Sa Fosca on ràpidament desapareix la llum, per entrar a un magnífic meandre, de terribles dimensions. Una vedada finalitzat Sa Fosca, fem dos grups, uns continuen en direcció al Mar pel torrent de Pareis fins Sa Calobra i els altres surten pel torrent de Lluc i la sendera que puja fins a Escorca, per recollir els vehicles i anar a buscar als altres a Sa Calobra.

A la nit dutxa, soparet i a dormir.

El diumenge la mateixa rutina del dissabte, i ens dirigim fins al km11 entre Pollença i el Monestir de Lluc. Emprenem l’aproximació fins al torrent de Mortix, al cop d’una ja ens podem ficar el neoprè per començar el descens. Una gorja ben excavada en succió de salts, nedades i tobogans, fins arribar a la espectacular desembocadura al mar. Ens peguem un banyet i sortim per la ferrada entre mig del immens rascler. I resseguim la sendera d’accés per a sortir.
Abans d’agafar en vol anem a casa Pere, a fer una dutxar-nos en la manega. Un petit mos i una altra vegada capa Reus.