UEC Tortosa – Espeleo i Barrancs

Secció Barrancs i Espeleologia de la Uec de Tortosa

Reequipament del Coll Redó i recuperació de la sendera de les Carboneres

8 noviembre 2010 per uecbarrancs

El dissabte ens vàrem ajuntar amb els companys de l’Espemo, que van vindre a ajudar-nos en la tasca de reequipament que estem fent gràcies a la subvenció de la FEEC.
El barranc escollit va ser el Coll Redó i Carboneres situat al límit de la província de Terol; on moltes de les seves instal·lacions encara eren del seu primer descens l’any 1993.
Vàrem substituir totes les instal·lacions per tensors químics 10×100 inox de Raumer, excepte els dos últims ràpels, que com és habitual, ja no ens quedaven bateries. Un d’ells es pot saltar i l’altre té un pi a la dreta per poder rapelar (tornarem quant sigui possible i tinguem ganes).
La sendera de les carboneres
Una de les coses més interessants va ser que en acabat vàrem netejar i marcar una sendera, de la que no hi ha constància a cap mapa. És una sendera que puja des del riu Ulldemó, vorejant tot el barranc de les carboneres (tram no recuperat), fins arribar a la gorja de les Carboneres, on canvia de banda i s’enfila fent ziga-zaga per la muntanya fins a un collet on salta a l’altra vessant. Una suau baixada i torna a creuar el barranc; continua un petit tram suau i després s’enfila per una forta canal i una petita tartera, fins arribar a dalt un balcó, baixa fins a creuar el barranquet de Coll Redó, el remunta per l’altra riba i gairebé al final de tot fa un petit tram per dins d’ell, fins arribar a la pista del Regatxol, a la corba de l’argila.

Una respuesta a “Reequipament del Coll Redó i recuperació de la sendera de les Carboneres”

1. diego dice:

molt bones aviu hem fet aquest barranc i l'hem trobat equipat fantastic ,les reunions molt ben ubicades ,Felicitacions !! es d'agrair l'esforç.